ikRa
Active member
Benetton üzere moda markaları dünyanın uzak yerlerinde tedarik zincirleri kurmaktan ve Asya’daki düşük maliyetli üretim merkezlerini kullanma fikrinden giderek uzaklaşıyorlar.
Bu durum koronavirüs salgınının kalıcı miraslarından biri olacak üzere gözüküyor.
İtalya merkezli Benetton CEO’su Massimo Renon, Reuters’a yaptığı açıklamada şirketin 2022 sonuna kadar Asya’daki üretimi yarıya indirme maksadı çerçevesinde Sırbistan, Hırvatistan, Türkiye, Tunus ve Mısır‘da üretimi artırarak üretimi büyük pazarlara daha yakın yerlere taşıyacağını söylemiş oldu.
Renon tedarik zincirlerinde yaşanan badirelerin maliyetleri ve teslimat müddetlerini artırmasının son 30 yılda bölüme yerleşen iş yapış biçimini nasıl değiştirdiğine yönelik bilgiler verdi.
Renon “Üretim süreci ve sevkiyat fiyatları ile ilgili daha fazla denetim sahibi olmak stratejik bir karar” dedi ve şirketin bu sene Bangladeş, Vietnam, Çin ve Hindistan’daki üretimini %10 azalttığını ekledi.
Renon “Geçmişte bir konteyner için 1.200-1.500 dolar aralığındaki bir kargo maliyeti çıkarken bu sayı günümüzde 10.000-15.000 dolar aralığında olduğu üzere kesin bir teslimat mühleti de verilemiyor” dedi.
Satışların birçoklarını Avrupa’da yaptığı biçimde üretimi 2000’li yılların başlarından beri maaşların daha düşük olduğu ülkelere taşımış olan şirketin CEO’su Renon deniz navlun fiyatlarının on katına çıkmasının kargo gemilerindeki azlığın artan tüketici talebiyle birleşmesinden kaynaklandığını söylemiş oldu.
Bu nakliye sorunu moda ve ferdi tüketime yönelik kesimler için sorun yaratıyor. Hugo Boss üretimi merkeze daha yakına getirmeyi planlarken Lululemon, Gap ve Kohl’s üzere şirketler satışların keskin biçimde arttığı Noel sezonununda eser stoklarını doldurabilmek için epeyce daha kıymetli olan hava yolu ile taşımayı tercih ediyorlar.
yatırım tavsiyesi içermez
Bu durum koronavirüs salgınının kalıcı miraslarından biri olacak üzere gözüküyor.
İtalya merkezli Benetton CEO’su Massimo Renon, Reuters’a yaptığı açıklamada şirketin 2022 sonuna kadar Asya’daki üretimi yarıya indirme maksadı çerçevesinde Sırbistan, Hırvatistan, Türkiye, Tunus ve Mısır‘da üretimi artırarak üretimi büyük pazarlara daha yakın yerlere taşıyacağını söylemiş oldu.
Renon tedarik zincirlerinde yaşanan badirelerin maliyetleri ve teslimat müddetlerini artırmasının son 30 yılda bölüme yerleşen iş yapış biçimini nasıl değiştirdiğine yönelik bilgiler verdi.
Renon “Üretim süreci ve sevkiyat fiyatları ile ilgili daha fazla denetim sahibi olmak stratejik bir karar” dedi ve şirketin bu sene Bangladeş, Vietnam, Çin ve Hindistan’daki üretimini %10 azalttığını ekledi.
Renon “Geçmişte bir konteyner için 1.200-1.500 dolar aralığındaki bir kargo maliyeti çıkarken bu sayı günümüzde 10.000-15.000 dolar aralığında olduğu üzere kesin bir teslimat mühleti de verilemiyor” dedi.
Satışların birçoklarını Avrupa’da yaptığı biçimde üretimi 2000’li yılların başlarından beri maaşların daha düşük olduğu ülkelere taşımış olan şirketin CEO’su Renon deniz navlun fiyatlarının on katına çıkmasının kargo gemilerindeki azlığın artan tüketici talebiyle birleşmesinden kaynaklandığını söylemiş oldu.
Bu nakliye sorunu moda ve ferdi tüketime yönelik kesimler için sorun yaratıyor. Hugo Boss üretimi merkeze daha yakına getirmeyi planlarken Lululemon, Gap ve Kohl’s üzere şirketler satışların keskin biçimde arttığı Noel sezonununda eser stoklarını doldurabilmek için epeyce daha kıymetli olan hava yolu ile taşımayı tercih ediyorlar.
yatırım tavsiyesi içermez